Dydaktyka nie jest tylko nauką o metodach nauczania, ale także wiedzą o sztuce nauczania. Dlatego fundamentalnym celem tych zajęć staje się uświadomienie nauczycielom, że nie ma jedynego skutecznego modelu nauczania przedmiotów informatycznych. W praktyce okazuje się, że ta sama lekcja w tym samym zespole klasowym prowadzona tymi samymi metodami nauczania w przypadku dwóch różnych nauczycieli będzie zupełnie inna. Każdy z nas – uczących dzieci i młodzież – chce bowiem przekazać coś bardzo osobistego – swoją osobowość, wrażliwość, doświadczenie i wreszcie stosunek do poruszanych na lekcji problemów.
Friday, April 24, 2009
Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej w praktyce 2. Wybrane zagadnienia - Nowakowski Zdzisław
Dydaktyka nie jest tylko nauką o metodach nauczania, ale także wiedzą o sztuce nauczania. Dlatego fundamentalnym celem tych zajęć staje się uświadomienie nauczycielom, że nie ma jedynego skutecznego modelu nauczania przedmiotów informatycznych. W praktyce okazuje się, że ta sama lekcja w tym samym zespole klasowym prowadzona tymi samymi metodami nauczania w przypadku dwóch różnych nauczycieli będzie zupełnie inna. Każdy z nas – uczących dzieci i młodzież – chce bowiem przekazać coś bardzo osobistego – swoją osobowość, wrażliwość, doświadczenie i wreszcie stosunek do poruszanych na lekcji problemów.
Subscribe to:
Comments (Atom)